//My Family.
terpelik ;
Sunday, April 11, 2010 @ 11:32 AM | 0 Talk [s]
tajuk macam hot sangat je..tak adalah aku cuma pelik sikit kenapa ramai orang suka belajar last minit? tapi yang paling hairan kadang kadang orang yang belajar last minit tulah yang paling gempak punya keputusan... tapi add math ataupun math jangan kau buat macam tu! lingkup lah jawab nya..aku terasa nak tulis entry ni sebab cikgu aku yang bercerita..kalau tak aku tak ada idea nak tulis apa..heh!

cikgu rokiah aku cakap dia tak kisah markah ujian kami berapa (form 4B sejarah) sebab dia dah banyak kali tengok budak budak yang gagal gagal matapelajaran dia ni boleh A jugak akhirnya..sebab sebab dia bagi contoh ahmad..kalau kalian tengok cerita hotel mania yang tiap tiap hari selasa pukul 9.00 pm tuhh ada sorang pelakon yang cakap bahasa negeri uhh? dialah..cikgu rokiah cakap dia selalu tidur dalam kelas markah sejarah pun asyik failed tapi masa spm dia dapat A..gempak tak gempak! hanya kerana dia studi last minit..cikgu cakap lagi..agak agak kalau dia studi dari awal mesti dapat A+..

jadi secara konklusinya yang aku dapat daripada kisah benar tersebut adalah, setiap orang ada potensi diri masing masing.. pandai pandai mereka lah nak berjaya.. samada nak jadi orang berguna atau jadi orang yang tak berguna langsung..dan never judge a book by its cover!! setiap orang ada cara mereka nak belajar lah! takkan nak promote kat korang belajar depan depan bawak buku menimbun nimbun.. dah tak nama studi dah tu..tu menunjuk nunjuk pulak dah!

mau out pulak lah!salam

p/s; teringat dekat karlos..budak sekelas dengan nani dulu..masa dia dapat keputusan exam semua top top padahal tiap tiap petang merayau satu kampung dengan basikal..main bola kat padang dan rayau sampai seri menanti..

Labels: , , ,




Older Post | Newer Post


Pegawai Bertugas;


Assalamualaikum and hai :)


mailbox

Entries NotaKaki

duludulu!




HEW HEW;