//My Family.
ujian penilaian sekolah rendah ;
Friday, May 7, 2010 @ 3:58 PM | 0 Talk [s]
umm.. abang akan ambik upsr tak lama lagi. sekarang ni bila toleh toleh balik kat dia satu pun dia tak usik. sekarang ni pun makin menjadi jadi jadi.. macam mana nak bagi dia sedar yang kalau dia tak belajar dia hanya dan memang akan duduk je terperuk kat sini? takkan dia tak sedar kot? seperti ayah aku cakap 

"jangan jadi macam katak dalam plastik"


ok! tak paham.. ayah cakap ada beza antara katak bawah tempurung dengan katak dalam plastik. macam mana? explainations ;



katak bawah tempurung ;
always thinks he/she right. sebab dorang kan tak penah keluar. terbatas pengetahuan. hanya mengenali apa yang ada kat sekeliling. oleh itu. keluar lah dari "kawasan selamat" tu! belajar tengok dunia luar.

katak dalam plastik ;

katak jenis ni pulak. dia dah keluar dari kawasan selamat dia tapi tak ingin berubah.. macam aku kot..heh ;

tapikan. secara konklusi nya. aku tak tahu mana lagi bagus? macam mana nak kasi abang faham yang kalau dia tak belajar dari sekarang ramai dan hampir semua orang akan pandang rendah pada dia?? takkan lah dia tak perasan kot? semua orang sangat takut dia tak dapat jawab upsr nanti! ke engkau tak ada perasaan hah?? takkan kau nak terperuk kat kampung kot? aku tak cakap kampung teruk tapi fikirlah.. takkan tak teringin nak lawan orang lain yang ada kat sbp mrsm takpun sekolah jauh sikit dari kampung kau???ish! susah cakap dengan orang yang tak paham bahasa! 

studi laa..tak semua benda kau boleh dapat dengan petik jari..sama gak dengan aku.. aku pun bukan senang senang A dalam exam tu..cuma aku belajar yang aku suka je..heee;

oklah..pandai pandailah kau nak hidup! kau kan suka kena perli kena marah kena macam macam. orang lain cakap taknak dengar. 

monolog diri ; husni! takkan kau nak raikan kejayaan orang lain kot! kalau kau dapat 5A aku boleh gerenti kau akan dapat macam macam. tapi kalau kau dapat 4A je. i think you cant get anything for sure! others, i know everybody got their style to study.. for that i dont want to judge you by your appearance but when look on you.. i should think twice and repeatly. wanna fight? why dont we fight about our result for mid year exam? ada brann???

Labels: ,




Older Post | Newer Post


Pegawai Bertugas;


Assalamualaikum and hai :)


mailbox

Entries NotaKaki

duludulu!




HEW HEW;