//My Family.
Cara Di Didik :)
Monday, July 29, 2013 @ 12:07 PM | 0 Talk [s]

Assalamualaikum :)

Alhamdulillah, bulan Ramadhan makin dah mengakhiri, bayang bayang syawal dah nak menjelma dengan lagu lagu raya yang terlebih awal keluar kat radio. Haha.

Somehow, aku nak cerita pasal cara di didik. Iyelah, macam mana hangpa kena ajar, camtu lah hang jadi. Kadang kadang kalau kepala keras cam batu memang patut kena belasah je. Bagi akulah.

Dulu, masa zaman aku kecil, aku kenal bentuk rotan, perghh memang sedap kalau kena! Tapi bila pikir balik, yes! I want to thank you. Ya, terima kasih sebab pernah rotan. Kalau tak aku rasa aku dah rosak lepak dengan tah sapa sapa. 

Tapi kadang kadang ada gak yang aku tak paham dah kenapa aku je kena rules and regulations tu, benda tu buat ak boleh buat dunno je dengan orang yang suka sangat menyibuk tang apa aku kena buat. Padan muka hangpa. Kisah pulak aku kalau kau kata takde kerja KONON.

Tapi sayang lah kan, sebab masa zaman aku, aku takde tengok ANIME memalam, online twitter berjam jam, berinternet berlama lama an macam takde kerja sekolah. Alhamdulillah jugak, aku tak pegang telefon bimbit sehinggalah aku masuk Tingkatan Satu. Aku dah nampak kerosakan di situ.

Nasihat aku untuk adik aku,
memang lah aku tengok anime skrg, banding lah pulak umur masa zaman aku dengan zaman kau. Kau sekolah lagi, tak tentu mana nak pergi, tak tentu mana kau nak dpt, dah gelabah nk tengok anime siang malam. Lagi sorang, tau kerja kau berlambak, tak reti nak buat? Nak tweet bagai, ingat siap ke kalau kau tweet tu? Takde life ke woii. 

Jangan nangis kalau orang pandang rendah dengan kau, buktikan kau boleh buat.

Well, I'm the one who 'pandang rendah' w/ u. What to do. What u do is what u get.

Apa apa pun. Selamat beramal di blan puasa. ^^



Older Post | Newer Post


Pegawai Bertugas;


Assalamualaikum and hai :)


mailbox

Entries NotaKaki

duludulu!




HEW HEW;